Tijdens ‘Haags Bakkie’ op Den Haag FM ontvangt Simone Filippine om de week zeer interessante gasten. In de studio deze keer Sjoerd Hauptmeijer, oprichter en Senior digitale marketer bij the Young Digitals.
The Young Digitals is een sociale onderneming die jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt opleidt tot digitale marketers.
Sjoerd benadrukte in het gesprek dat 300.000 jongeren een ‘sticker’ opgeplakt krijgen door sociale of psychische problemen. Daardoor is het moeilijk voor hen om het reguliere onderwijsproces te doorlopen. Veel jongeren vallen daardoor uit omdat ze geen diploma hebben. Een baan met toekomst vormt een uitdaging.
Deze generatie is opgegroeid met de smartphone in de hand. Dit biedt potentieel. Er is veel vraag naar informatie over online communicatie en klantenwerving. Hier kunnen de jongeren een rol spelen.
De jongeren zitten in klasjes van 15 leerlingen. De succesformule is zowel het onderwerp als de groepsdynamiek. Mensen helpen elkaar verder op weg, en krijgen perspectief op een baan voor de toekomst.
Simone sprak haar enthousiasme uit voor dit initiatief. Alhoewel veel mensen de neiging hebben om te benadrukken wat er allemaal nog beter moet, laten mensen als Sjoerd zien dat verandering mogelijk is.
Luister hier naar het interview (vanaf 07:45). Uitzendingen vinden plaats op maandagen om 10:00 uur.
In gesprek met Sjoerd Hauptmeijer over the Young Digitals
1,6K